Субота, 18.05.2024, 14:07
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Данилюк Оксани Олександрівни

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Науково-методична діяльність

Опис виховної системи
09.11.2015, 00:11

ОПИС ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ

класного керівника 7-Б класу

«Шлях до Євроінтеграції»

КЗ «Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13 Луцької міської ради»

Данилюк Оксани Олександрівни

 

Моє педагогічне кредо: «Щоб подарувати учневі промінчик світла, учителю треба являти собою   сонце».

Професійне кредо: «Школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.» А. Барбюс 

 

У кожної людини є свій життєвий простір, де її люблять і чекають, розуміють і приймають такою, якою вона є. Одного вересневого ранку на порозі нашої   школи ми з 12 хлопчиками і 8 дівчатками вперше побачилися як класний керівник і учні, щоб розпочати  нову дорогу, яка стане спільною для нас з ними. Назва цієї дороги проста - шкільне життя. Так утворився новий життєвий простір для мене і моїх 20 учнів під назвою – 5-Б клас.  Ми спробуємо прокладати свою доріжку із важливого будівельного матеріалу, який має надзвичайні властивості: доброту, гумор, взаємодопомогу, мудрість і терпіння. Кожен з нас знайде  на цій дорозі свою зірку, яка засяє в майбутньому сяйвом впевненості у собі, комунікабельності, самостійності, вимогливості, співчуття, патріотизму, працьовитості, вихованості. А почали ми із простого завдання - подружитися, звикнути і навчитися розуміти один  одного.

За два роки нашої спільної роботи ми вже можемо сказати, що МИ – це наш 7–Б клас, в якому є тепер уже 22 літери (двоє учнів приєдналися до нас в 6 класі) «Я» і одне коротке слово «Ми».

...Немає настільки поганої людини,

яку б добре виховання не зробило кращою. 
  В. Бєлінський 

Класний колектив  - це складна соціально-педагогічна система, що виконує замовлення суспільства - формувати інтелектуальну, творчу особистість, здатну жити і творити в умовах, що постійно видозмінюються й розвиваються, забезпечуючи прогрес культурного розвитку країни.

Враховуючи сучасні ключові вимоги суспільства – комунікабельність, вміння адаптуватися і пристосовуватися до різних життєвих ситуацій, володіння інформацією, а також обізнаність з культурними особливостями інших країн, темою виховної системи свого класу я обрала «Шлях до євроінтеграції».

   Мета виховної системи:

  • ознайомити учнів і розширити їх знання про європейські країни;
  • познайомити учнів з історією створення Європейського Союзу, його атрибутами та напрямками діяльності;
  • сприяти усвідомленню учнів місця України серед країн Європи та приналежності її до європейської сім’ї народів;
  • формувати новий європейський світогляд молоді, патріотичні почуття;
  • розвивати творчі здібності учнів та продемонструвати інтерес до вивчення іноземних мов.

Актуальність виховної системи полягає у:

  • навчанні учнів з повагою ставитись до суспільства в якому ми живемо;
  • у формуванні поняття європейської інтеграції;
  • у з’ясуванні успіхів України на шляху до Європи;
  • у сприянні розвитку критичного мислення, уміння давати оцінку явищам суспільному життю.

Мотивація:

Вже понад п'ятдесят років Рада Європи працює над створенням єдиної Європи, заснованої на принципах свободи, демократії, дотриманні прав людини і верховенстві закону. Діяльність, що проводиться Радою Європи, зачіпає всі аспекти нашого життя, а програма  охоплює широкий круг питань, що мають життєво важливе значення для суспільства. 

Епіграф:

“Ми маємо бути зрозумілими Європі, а Європа – нам!”

Першим моїм  кроком було вивчення питання соціального складу сімей класу. Створюючи виховну систему в класі, я  врахувала  інтереси учнів та їх батьків, можливості і традиції школи, соціальне оточення.

Для того, щоб  сформувати особистість, яка зможе раціонально оцінювати свої здібності та потреби, послідовно використовую ці знання, щоб вчити своїх вихованців вести  здорове і продуктивне життя. 

Свою роботу  з класним колективом  я розпочала з вирішення виховних задач:

  • продовжити  роботу по згуртуванню колективу;
  • організувати  виховний  процес в класному колективі та з батьками на засадах взаємопідтримки та розуміння;
  • сприяти тому, щоб зміст та форми колективної та творчої діяльності допомагали учням  знайти себе;
  • оптимально поєднувати  форми організації виховної роботи: індивідуальної, групової, масової;
  • створювати  належні  умови  для особистісного зростання кожного вихованця (створення ситуацій успіху);
  • інтегрувати  зусилля  батьківської громади, представників державної влади, громадських та благодійних організацій, правоохоронних органів та установ системи охорони здоров’я.

Як класний керівник я досягаю поставленої мети, навчаючи їх підготовці та організації колективних творчих справ класу, багато часу приділяю морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культури поведінки. У роботі використовую елементи технології «Створення ситуації успіху», інтерактивного навчання, методу проектів, гри.

За два роки спільної роботи з учнями 7 – Б класу та їх батьками ми вивели формулу успіху, якою намагаємося керуватися щодня:

 Дисципліна + Організованість = Успіх.  

Також розробили пам’ятку:  «Я зможу!»: Я хочу багато знати!

                                     Я буду багато знати!

                                  Я з усім впораюся!

                                                Мені подобається вчитися!

         Щодо виховної системи «Шлях до євроінтеграції», для учнів була проведена виховна година на тему «Європа – наш спільний дім», на якій вони ознайомилися з атрибутами і символікою Євросоюзу, після виховної години учні взяли участь у вікторині «Що я знаю про Євросоюз», на уроках англійської мови учні постійно знайомляться з традиційним одягом, стравами і напоями, хобі та інтересами Великобританії, а також звичаями і традиціями англомовних країн.

Наступним був проведений захід на тему «Об’єднане королівство Великої Британії і Північної Ірландії. Географічне положення. Історичні відомості. Культурні особливості», який був поділений на 4 частини і учні мали змогу ознайомитися з цікавими фактами з історії та культури Англії, Ірландії, Шотландії та Уельсу. Як результат проведеної роботи відбулося представлення і захист проекту «Свята і традиції англомовних країн».

Разом з учнями нам вдалося провести яскравий євроквест «Зоряне сяйво країн Європи». Минулої весни ми представили захист проекту на тему «Як святкують Пасху у світі» (оскільки одним із завдань у нас було познайомитися зі звичаями інших країн, то напередодні Великодня ми вирішили дослідити, як святкують це свято інші народи).

 Згодом учні об’єдналися у групи під назвами «Екскурсовод та його помічники», «Кулінари», «Синоптики», і «Знавці моди» і з величезної кількості доступної інформації їм вдалося визначити основні культурні особливості країни, мову якої ми вивчаємо. А ще напередодні весняного жіночого свята дівчатка нашого класу затвердили «Кодекс справжньої леді», а хлопці ухвалили «Закон джентльменів».

Таким чином ми здійснили крок № 1 - 5 клас нашої виховної системи під назвою «Світ починається з мене».

Навчаючись у 6 класі ми продемонстрували крок № 2 нашої роботи під назвою «Хто володіє інформацією – той володіє світом». Був проведений позакласний захід на тему «Якою знають Україну у світі». За навчальну мету я ставила ознайомити учнів із цікавими фактами про власну країну, а також з атрибутами, за якими її впізнають інші країни; дати визначення терміну «герой» і проаналізувати інформацію про героїв нашої країни. Завданням було виховати  в учнів усвідомлення, що Україна – це Європейська держава, про яку знають у світі, а також виховувати патріотизм і почуття гордості за рідну країну.

Разом з учнями ми дослідили походження українських вишиванок, проаналізували інформацію про присутність вишиванок або їх елементів в одязі голлівудських зірок, а також на показах модних дизайнерів. Нам вдалося визначити 10 найзнаменитіших українок, про яких знають у світі. Під час проведення заходу ми виконали вправи «Впізнай країну», «Уяви, що ти журналіст …», показали невелику інсценізацію легенди.

Наступний крок № 3 – 7 клас «Скільки мов ти знаєш – стільки разів ти людина» намагаємося впроваджувати у цьому навчальному році. За мету ставимо дібрати цікаву інформацію про культурні особливості та національні символи України і створити так звану візитівку нашої країни для іноземців.

Елементи своєї виховної системи «Шлях до євроінтеграції», я намагаюся впроваджувати не лише на виховних годинах, а й на уроках англійської мови. Оскільки бути гідним громадянином своєї держави – мало бути її патріотом, потрібно прагнути робити свою країну кращою і для цього іноді можна перейняти досвід інших європейських країн. Ось кілька прикладів.

21 березня до Київради прийшли люди, які з бокового входу на перилах східців розвісили різнокольорові шкарпетки, а депутатам, що йшли на засідання, і просто перехожим роздавали листівки із роз’ясненням, чого вони хочуть і чому просять звернути на них увагу. У розданих листівках було прохання одягти на себе у суботу шкарпетки різного кольору — як шарф або краватку. Як ви думаєте, якою була мета такої акції?

Відповіді учнів були різні, але вони вперше дізналися, що таким чином у всьому світі цього дня люди висловлюють свою підтримку громадянам із синдромом Дауна. Щороку 21 березня світ відзначає День дітей з цим синдромом. Часто їх називають «сонячними» дітками. Вони особливі – одночасно несхожі і схожі на нас. Вони можуть не вміти робити простих речей, але, як всі діти на світі, вони мріють, ростуть і хочуть бути щасливими. А така акція з різнокольоровими шкарпетками змушує звичайних людей відчути, що переживають люди з особливими потребами, коли на них усі звертають увагу. Слід відзначити, що подібні акції проходили цього року не лише в Києві, а й в інших містах України.

Щодо екологічного виховання, то не всі учні охоче беруть участь в акціях зі збору макулатури та батарейок. Наступна інформація стала корисною для таких учнів і зіграла позитивну роль у вирішенні цієї проблеми.

 У сучасному світі виробляється неймовірна кількість різноманітної продукції. Причому значна її частина абсолютно марна і короткострокова у використанні. Майже в усіх країнах Європи діють суворі правила щодо сортування сміття для його подальшої переробки. Найбільших успіхів у вирішенні цієї проблеми домоглися Швейцарія, Німеччина і Швеція, де люди самі попередньо сортують понад 80% відходів. У Данії, Бельгії, Швейцарії, Нідерландах, Австрії, Франції, Італії, США та Японії не тільки сортують відходи, але і використовують тверде сміття як вторинну сировину. У більшості країн цей показник перевищує 50%. У той час, як в Україні вторинні ресурси використовуються лише близько 5%.

Найбільш вражаюча історія, мабуть, з макулатурою. Сьогодні переробним підприємствам все складніше знайти постачальників відходів паперу, тому вони змушені імпортувати макулатуру з-за кордону. А в цей час наше населення свої паперові відходи просто викидає на сміттєзвалища. Далеко не всі знають, що із однієї тонни макулатури можна виробити близько 25 тис. шкільних зошитів.

Досить дивна ситуація склалася в Україні з переробкою батарейок. Усі знають, що через наявність у них важких металів викидати їх разом зі звичайними побутовими відходами не можна. Так, одна пальчикова батарейка може забруднити близько 400 літрів води або 20 м² ґрунту. Однак що з ними робити - незрозуміло. У європейських країнах над переробкою старих батарейок працюють спеціальні служби утилізації. В Україні пункти збору батарейок -  поки що рідкість, але вони вже існують.

    Виховна система  класу передбачає формування інтелектуального, морального, комунікативного, естетичного і фізичного потенціалів учнів, який володіє цілісною системою знань про навколишній світ, практичними уміннями і навичками, засобами творчої діяльності, прийомами і методами самопізнання і саморозвитку, ціннісними ставленнями до себе, до соціуму, навколишньої дійсності.

    Здійснення своєї виховної системи планую через реалізацію творчої роботи «Чужому навчаймось, але й свого не забуваймо», яка включатиме розробки виховних годин та заходів, проекти та презентації, а також фотоматеріали, і буде впроваджена за 7 кроків:

крок 1 - 5 клас «Світ починається з мене»

крок 2 – 6 клас «Хто володіє інформацією – той володіє світом»

крок 3 – 7 клас «Скільки мов ти знаєш – стільки разів ти людина»

крок 4 – 8 клас «Подорож  збагачує світогляд»

крок 5 – 9 клас «Життя людини – найвища цінність»

крок 6 – 10 клас «Освічені громадяни – запорука успішної нації»

крок 7 – 11 клас «Вершина успіху»

    Від класного керівника залежить ступінь сформованості дитячого колективу. Вміння згуртувати навколо себе дітей — великий дар і велика робота. Вміння захопити і відкрити щось нове — неоціненний скарб справж­нього педагога. Захоплення вчителя стає захопленням учнів. І хочемо ми того чи ні, але, так як і діти зовні схожі на своїх батьків, то риси характеру класного керів­ника переходять у характер вихованців. Адже байдужість породжує байдужість. І лише активність породжує діяльність!

 

 

 

 

Категорія: Науково-методична діяльність | Додав: oksanochkadanilyuk
Переглядів: 324 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт
Пошук