Субота, 18.05.2024, 13:48
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Данилюк Оксани Олександрівни

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Науково-методична діяльність

Робочий день школяра
07.11.2015, 23:32

Виховна година у 5 – Б класі на тему: «Робочий день школяра»

Підготувала і провела:

класний керівник 5 – Б класу

Данилюк О.О.

Мета: навчальна: засвоїти термін «режим дня», розглянути поняття «біологічний годинник» та «біоритми людини», скласти графік робочого дня школяра; розвиваюча: розвивати вміння послідовно висловлювати свої думки при обговоренні прислів’їв, розвивати вміння уважно слухати; виховна: виховувати інтерес до правильного розпорядку робочого дня

Обладнання: м’яч (для вправи «Продовж речення»), годинник, наочний матеріал, аудіо супровід, плакат з режимом дня.

СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ

 Привітання. Вступне слово вчителя.

1 вересня ви одразу подорослiшали на один рiк. Вам подобається ваша школа, вчителi, уроки. Проте, виникають i труднощi. Iнколи так хочеться погратись, просто побiгати. Але цього не можна. Потрiбно уважно слухати пояснення вчителя, писати або читати. На даний період найбільше часу ви проводите у школі.

 Вправа «Розкажи про свій настрій».

Учні вимовляють слово «школа» різною інтонацією та різними емоціями.

Повідомлення теми.

Пiсля уроків ви приходите додому. Хочеться подивитися телевізор, погратись, але потрiбно вивчити вiрш чи прочитати книгу. І нерідко буває так, що ви не встигаєте. Як же бути? Як встигнути все зробити? Сьогодні ми спробуємо дати відповідь на подібні запитання і темою нашого заняття є «Робочий день школяра».

ІІ. Основна частина заняття

Як ви гадаєте, що саме може нам допомогти правильно розподілити свій час? - Режим дня. Якщо ви будете дотримуватися  розпорядку дня — спати, їсти гуляти, читати, готувати уроки завжди в один i той же час,— вашому органiзмовi буде легко працювати, i ви почуватимете себе здоровими та бадьорими. Спробуємо дати визначення, що таке режим дня?

Режим дня - це раціональний розподіл часу на всі види діяльності і відпочинку протягом доби. Для чого він потрібний? Для того, щоб менше втомлюватися, щоб  все встигати. Режим дня привчає до порядку. При цьому надзвичайно важливо, щоб усі елементи режиму проводилися строго послідовно й у той же час. Які синоніми ви можете назвати до режиму дня (розпорядок, розклад). Якими прикметниками можна описати режим дня? (правильний, чіткий, спланований, організований).

Прослухайте уважно вірш:

Галю, вставай, умивайся -

Та швидше до столу!

Галю, мерщiй убирайся,

Бо спiзнишся в школу!

                                          Галя вилежує,

                                          Нiжиться i позiхає,

                                          Довго з портфелем вовтузиться

                                          І — не встигає.

В школi дзвiнок продзвенiв,

давно почалися уроки.

А коридором — чиїсь-то

Лунають поспiшливi кроки?

                                           Клас уже знає:

                                           Це знову спiзнилася Галя.

                                           Нi, недаремно прозвали її:

                                           Невстигаля.

Дайте відповідь на наступні питання: 1. Чи можна початок робочого дня Галі назвати правильним ? 2. Чи вдастя у неї гарний спланований день? 3. Коли нам потрібно планувати свій робочий день?

Прослухайте уважно ще один  вірш і подумайте, які фактори крадуть наш час?

Дзвенить за вікнами трамвай:

Вставай, вставай, вставай!

У хаті – метушня.

Сестра гукає : « Де пальто?»

А де пальто -  не зна  ніхто.

Отак у нас щодня.

Шука портфеля старший брат.

А я згубив от  черевик,

І олівець раптово зник,

Пальто знайшли ми у кутку,

Портфель – в садочку на бузку.

Ну а штанців – нема.

Коли дивлюся – ось вони,

Лежать під лавкою штани,

На них Мурко дріма.

Дев’ята б’є. Ну так і є.

Спізнились на урок.

Порозмовляли з вчителем

Ми віч на віч – домовились:

На місце класти кожну річ.

Даєм собі зарок.

А ранком знов лунає крик:

Де мій портфель? Де черевик?

І знову метушня.

І тільки чути де? Та де?

І хата обертом іде.

Отак у нас щодня.

Що ми можемо назвати крадіями часу?(лінь, неорганізованість, забудькуватість, неуважність …) . Пропоную вам записати свої шкідливі звички на папері і викинути їх у смітник. Таким чином ми постараємось їх позбавитись.

Як ви розумієте вислів «вбивати час»?(відповіді учнів).

Вправа «Продовж речення …»

Учні по черзі передають один одному м’яч і закінчують речення «Найбільше я б хотів витрачати свій час на …».

Ви назвали заняття, які вам найбільше подобаються і на які вам хотілося б витрачати найбільше свого часу. Пропоную скласти разом правильний  режим дня, дотримуючись якого, ви зможете більше часу приділяти своїм улюбленим заняттям.

Режим дня школяра :

7.30 – 8.00 - Підйом: вранішня зарядка, водні процедури, прибирання ліжка.

8.00 - 8.20 – Сніданок

8.20 -  10.00 – Підготовка домашніх завдань

10.00 – 11.00 – Час для улюблених занять / хобі

11.00 – 11.20 – Організаційний час перед виходом до школи, другий сніданок

11.20 – 11.40 - Дорога до школи або вранішня прогулянка перед початком занять у школі

11.40 – 12.00 – Організаційний час до початку уроків

12.00 – 17.40 - Заняття в школі (14.45 – 15.05 – обідня перерва)

17.40 – 18.00 - Дорога зі школи або прогулянка після занять у школі   

18.00 - 18.30 – Відпочинок, вільні заняття

18.30 – 20.00 – Виконання домашніх завдань

20.00 – 21.00 - Вечеря і вільні заняття (читання, муз. заняття, ручна праця, допомога сім'ї)

21.00 – 21.30 - Приготування до сну 

Звичайно, ви можете міняти заняття місцями. Головне зберігати чергування відпочинку і праці.

Яке найголовніше правило у дотриманні розпорядку дня? – Чітко і правильно розподіляти час. Які прислів’я про час ви знаєте і як ви можете їх пояснити.

Краще пізно, ніж ніколи: На годину спізнився, за рік не доженеш. Одне сьогодні краще двох завтра. Що нині опустиш, того й завтра не доженеш. Усе добре впору. Краще на п'ять хвилин раніше, ніж на хвилину пізніше. Хто пізно ходить, сам собі шкодить.

Нема ранку без вечора: Ранній пізньому кланяється. Ранок вечора мудріший. Ранок — ланок: що ранком не зробиш, то вечором не здогониш. Хто рано підводиться, за тим і діло водиться. Ранні пташки росу п'ють, а пізні слізки ллють.

Ми можемо скласти формулу успішного і вдалого дня:

Дисципліна + Організованість = Успіх

Що допомагає нам слідкувати за часом? – Годинник. Ось подивіться, який гарний казковий годинник завітав до нас. Послухай­те, яку цікаву історію він розкаже.

Було це давно. В місті Хвилинок, на Секундовій вулиці жив собі поживав хлопчик Василько. Одно­го разу його батьки поїхали у відпустку, доручивши йому дуже велике діло.

У маленькій кімнаті, де працював батько Василь­ка, висів найголовніший годинник у світі. Він весело цокав — відлічував час. Час минав, і на довгому лан­цюжку, що висувався звідкись із середини годинни­ка, опустилася гирка.

За добу вона опускалась так низько, що годинник зупинився б, якби ніхто не підтягнув її угору.

— Ось тобі ключ, Василько, — сказав батько, — щоранку приходь сюди й підтягуй. Як забудеш, станеться біда.

— Яка? — злякався Василько

— Зупиниться час.

Василько аж завмер — так здивувався.

Кожного дня він сумлінно виконував завдання батька. Але одного разу Василько забув підтягнути гирку, головний годинник зупинився, а слідом за ним зупинився і другий, а потім — і всі годинники у світі (й великі, й малі).

Що ж тут сталося?!

Але не хвилюйтеся. Батько Василька, зачувши біду, відразу повернувся до міста Хвилинок. І коли завів годинник, він знову почав відлічувати час.

Ви впевнились, діти, що вимірювати, відрахо­вувати, звіряти час необхідно в багатьох випадках життя. А допомагають нам у цьому годинники.

А які годинники ви знаєте? (Механічні, годин­ник сонячний, годинник-півень, водяний годинник, пісочний годинник, годинник-квітка).

Але годинники існують і у природі. Чи чули ви коли-небудь про годинник із квітів?

З давніх-давен люди помітили, що одні квіти роз­криваються вранці, а вдень закриваються, інші розкриваються під вечір, треті — тільки вночі, а вдень завжди закриті. Відкриваються квіти не тоді, коли вони захочуть, а у «свій певний час». Так з'явився квітковий годинник. Але «ходить» він тіль­ки в сонячну погоду.

Рано-вранці назустріч сонячному промінню піднімає свої голівки кульбаба, а за нею розкри­ває пелюстки шипшина, гвоздика польова, льон та інші.

Квіти, які рано розкривають пелюстки, вдень починають засинати. У похмуру погоду квітковий годинник «не працює» зовсім.

Чи можна виміряти час?Пропоную відпочити і дати відповідь на це питання, відгадуючи загадки.

Є двадцять чотири у неї дитини.
Кого за матусю вважають години? Доба

Він може тижнем, роком бути,
Кого назад не повернути? Час
Хто із людьми вітається
Та разом не стрічається? день і ніч.
В кого діток є багато,
Хто для місяців є татом? рік
Чотири сестрички трьох братиків мають,
Цю дружню родину як називають? тиждень
Рік дванадцять діток має.
Як їх звати, хто вгадає? місяці
Шістдесят хвилин зібрала
І у себе заховала. година
Цінує дуже їх людина,
Із них складається година. хвилини

Ви гарно працюєте, але добра  робота не може бути без хорошого відпочинку.

Вправа « Я – СОНЦЕ !» з музичним супроводом

         Закрийте очі і спробуйте уявити все, що розповідає вам сонце.

Я - гігантська гаряча куля. В мені багато світла, яке осяває всесвіт. Я дуже люблю кожну планету, а особливо Землю. Вранці я прокидаюся, піднімаюсь над горизонтом, причісую свої промінчики, спрямовую їх у різні боки. Мої промінці освітлюють поля, ліси, гори, моря. Я щедро дарую тепло людям – дорослим і дітям! Усі чекають мене з нетерпінням і радіють моїй появі.

Засвоєння терміну «Людські біоритми»

Подивіться на дошку і скажіть, як на вашу думку птахи (жайворонок, сова і голуб) можуть бути пов’язані із режимом дня і часом?Це типи людських біоритмів.

Біоритм - це рівномірне чергування в часі функціональних станів організму, фізіологічної діяльності його органів і клітин.

Як правило, «жайворонки» рано встають, у них багато сил, вони бадьорі, багато встигають зробити, але рано лягають спати. «Сови» люблять поспати довше, так як пізно засинають вночі, вони активні в другій половині дня, їм легко не спати ввечері, але вранці для них болісно вставати. І «голуби» – люди, які можуть легко заснути ввечері рано чи пізно, також рано прокинутися, якщо треба, вони активні протягом всього дня.

Взагалі поділ на такі типи відбувся в стародавні часи, коли одні вставали рано, щоб полювати, інші ночами вартували племена від небезпеки. В даний час тип «сова» – «жайворонок» застосовується більше до умов життя людини. Наприклад, це може бути пов’язано з роботою: людина все життя вважала себе «совою», лягала за північ, потім знайшла роботу, де необхідно активність проявляти зранку, все – став «жайворонком». Через спосіб життя поміняв свої звички.

Відомо, що Бальзак любив працювати ночами. Моцарт написав знамениту увертюру до опери "Дон Жуан" в одну ніч. А, наприклад, Суворов і Наполеон зі сходом сонця вже були на ногах. В залежності від внутрішнього годинника конкретної людини вчені співвідносять його з одним з трьох видів пернатих.

Найбільше число "сов" зустрічається серед людей творчих  професій, а "Жайворонків" - серед робітників і службовців.

Незалежно від того, до якого типу біоритмів ви належите, вам потрібно багато рухатися. Виконаймо вправу «Настрій».

Фізкультхвилинка

Рухайтесь як:
- дуже втомлена людина;
- щаслива людина, яка отримала радісну звістку;
- людина, яка постійно чогось боїться;
- геній, який отримав Нобелівську премію;
- людина, у якої «нечиста» совість;
- канатоходець, який рухається по дроту.
 Повертаючись на своє місце, покажіть настрій, у якому перебуваєте зараз.

Для того, щоб день був вдалим, потрібно розпочати його  з гарної і корисної справи. Як приклад, послухайте оповідання В. Сухомлинського «Ледача подушка».

Маленькій Яринці треба рано вставати, щоб до школи йти, а не хочеться, ой як не хочеться! Ввечері питає Яринка у дідуся: - Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати i йти до школи. - Це подушка в тебе ледача,- відповів дідусь.- А що ж їй зробити, щоб вона не була ледачою?

- Знаю я таємницю,- пошепки сказав дідусь.- Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками - вона і не буде ледачою. - Справді? - зраділа Яринка.- Я так i зроблю завтра.

Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але треба ж нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити.
Схопилась Яринка швиденько, одяглася, взяла подушку, винесла на подвір'я, поклала на лавку - та кулачками її, кулачками. Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко - та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.

Намагайтеся не марнувати свій час, бо змарнований час неможливо від­новити, він втрачений назавжди.

ІІ. Заключна частина уроку

Діти, ми з'ясували, що треба якомога ретельніше берегти час. Взагалі, чим більше люди шанують час, тим багатшою є країна. Однак, як ви гадаєте, для чого може знадобитися збережений, тобто вільний час? (Діти міркують та відповідають.)

— Відпочинок — це не безділля, а цікаво й ко­рисно проведений час. Вихідний день треба плану­вати. Щоб він пройшов цікаво, не треба лінуватися. Тоді на все вистачить часу — і на допомогу батькам, і на змістовний відпочинок. Час не можна повернути назад, час не можна зупинити.

Запам'ятайте, що час — ваш друг, якщо ви цінуєте його і  усвідомлюєте важливість кожної миті.

А щоб ваші шкільні робочі будні були веселіші, потрібно робити один одному якомога більше приємних речей, от наприклад, сказати комусь комплімент чи подарувати усмішку.

Вправа «Зроби комплімент»

Починаючи з вчителя, учні роблять один одному компліменти.

Вправа «Спіймай посмішку»

Потрібно посміхнутись і в повітрі надіслати свою посмішку другу.

Якось до маленької дитини прийшов чарівник, простягнув їй клубок ниток і сказав: «У цьому клубку є нитка твого життя. Якщо ти будеш швидко його розмотувати, життя твоє піде швидше, якщо повільно — воно ітиме повільніше».

Клубок нашого часу ми повинні розмотувати таким чином, що вистачило часу на роботу і відпочинок.

 

Категорія: Науково-методична діяльність | Додав: oksanochkadanilyuk
Переглядів: 542 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук