Неділя, 05.05.2024, 08:01
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Данилюк Оксани Олександрівни

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Науково-методична діяльність

STEM вчитель
22.08.2020, 10:24

Я – STEAM вчитель.

Як бути в тренді освіти.

вчитель англійської мови

Данилюк О.О.

Останнім часом в освітньому просторі України набирає обертів тренд STEAM-освіти. Що ж це таке?

Вона охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering), мистецтво (Art) та математику (Mathematics).

У всьому світі спостерігається дефіцит фахівців з технічних напрямків, попит на них росте набагато швидше, ніж на інші спеціальності, саме тому, у відповідь на виклики часу, такий тип освіти виходить на перший план.

Однак, важливо розуміти, що STEАM – це не просто технічна освіта. Вона охоплює значно ширше поняття, а саме вдале поєднання креативності та технічних знань.

Наприклад, при завданні комплексно спроектувати "розумний будинок", крім технічних аспектів, школярі мусять залучити свою уяву і спроектувати будинок так, щоб він виглядав привабливо і був зручним для життя.

Розвинені країни вчасно зрозуміли цей тренд. Австралія, Китай, Великобританія, Ізраїль, Корея, Сінгапур та США вже давно впроваджують державні програми в галузі STEАM-освіти.

Найбільших успіхів у цьому процесі досяг Сінгапур. Ще у 2002 році там була запущена ініціатива "Перетворення Сінгапуру".

Метою було змінити навчальні програми, а саме зробити їх більше STEAM-орієнтованими. В першу чергу учень став не споживачем, а замовником знань.

Вчитель же став своєрідним наставником, людиною, що допомагає пояснити, як використовувати потенціал кожної технології для власної користі й користі суспільства.

Що стосується України, то Міністерство освіти та науки ще у 2016 році опублікувало першу версію "Концептуальних засад реформування середньої освіти" та Концепцію Нової Української Школи (НУШ), де одними із основних компетентностей школярів є:

  • вміння логічно і математично мислити,
  • наукове розуміння природи і сучасних технологій,
  • впевнене користування інформаційно-комунікаційними технологіями
  • обізнаність і самовираження у сфері культури.

Важливо долучити до змін і вчителів, які мають стати справжніми агентами змін освітньої реформи.

Цікавим є те, що під час STEAM-уроків в центрі уваги знаходиться не вчитель, а практичне завдання, яке потрібно вирішити.

Учні ж вчаться вирішувати це практичне завдання шляхом проб і помилок, а не вивчають "суху" теоретичну частину.

Наприклад, одним з цікавих кейсів є будівництво учнями повністю автоматизованої теплиці. Під час цього процесу залучаються різні дисципліни, від фізики (парниковий ефект), інформатики (автоматизована система управління теплицею), трудового навчання (власне будівництво теплиці) до біології (вирощування тих чи інших агрокультур).

Для повноцінної реалізації такого підходу обов’язковими є наявність STEAM-лабораторій. Вони включають в себе наявність 3D принтерів, наборів навчальної електроніки, голографічної фото-відео студії та інших сучасних технічних засобів.

Наприклад, у вищезгаданому Сінгапурі для школярів було закуплено понад 100 000 micro:bit, міні-комп’ютерів з програмуванням від Microsoft.

Робота з ними дає змогу дитині запрограмувати найпростіші речі, наприклад роботу світлофора. Це в свою чергу дає розуміння коли і чому вмикається червоне або зелене світло та як забезпечити на дорозі безпеку пішоходів та водіїв.

Справедливо зазначити, що ми живемо у не зовсім "лінійному" світі, кожна секунда нашого життя пересікається з різними дисциплінами. Під час походу в кіно, купівлі чогось в магазині тощо.

Дитина ж змушена сама зрозуміти як застосовувати ті чи інші знання у різних життєвих ситуаціях.

Доволі часто на цей процес проходить з помилками, STEAM-освіта ж вчить ще з шкільної парти вдало комбінувати отримані знання для вирішення реальних життєвих ситуацій.

Як наслідок дитина виходить в дорослий світ набагато підготовленішою і не так сильно боїться проблем та труднощів.

STEAM-освіта дозволяє вчителям наочніше пояснювати необхідний матеріал, тому що поруч з теорією діти відразу бачать як це виглядає в реальному житті.

Дітям вчитись стає по справжньому цікаво. Як показує досвід, після уроків в STEAM-класах вони ще довго обговорюють між собою набуті знання.

Тому, якщо порівнювати звичайні комп’ютерні класи та STEАM-лабораторії, то саме другі створюють ідеальні умови для вивчення теоретичної частини та застосування нових знань на практиці.

Попит на STEAM-спеціалістів росте з року в рік.

Наприклад, згідно з  даними дослідження Change the education, що проходило в США. Конкуренція в галузі STEAM-вакансій (програмісти, біологи, інженери) становить 1,7 людини на посаду, в інших сферах же 4,1 людини на вакансію.

Тобто знайти роботу майбутньому фахівцю, що навчався за технологією STEAM можна буде приблизно вдвічі легше.

США особливо відчувають проблему нестачі фахівців, що навчались за технологією STEAM. Власних кадрів катастрофічно не вистачає, а пропозиція робочих віз в галузі інженерних наук перевищує попит.

До речі, оплата фахівців з цієї галузі одна з найбільших на ринку. Саме тому американські школи, коледжі та університети ще з 1980 років почали запроваджувати принципи STEAM-освіти і не дарма.

Головною перевагою STEAM-освіти для школярів є їх підготовка до реального життя.

На останньому Світовому економічному форумі у Давосі однією з центральних тем була кардинальна зміна ринку праці. Близько 60% нинішніх професій людини можуть бути замінені роботами, це величезний виклик для людства.

STEAM-підхід дозволяє виховати в дітях гнучкість та критичне, практично орієнтоване мислення.

На перший план виходить здатність вчитись та сприймати зміни, а не самі знання, які нині стають застарілими з неймовірною швидкістю.

Це дає впевненість батькам у майбутньому їхніх дітей, адже після застосування STEAM-викладання діти матимуть глибоке розуміння як жити у сучасному динамічному світі.

STEM-школи формують особливий стиль мислення. Дитина стає послідовнішою, а водночас не боїться перебирати альтернативи. На заняттях учні самі шукають шляхи подолання проблеми — змінити конструкцію, переписати програму чи обрати інший підхід до проблеми. Така самостійність тренує вміння планувати роботу і розділяти задачі на частини. Отримані результати дослідів часто не співпадають, коли учні обрали різні підходи. Так дитина вчиться аналізувати інформацію і аргументовано захищати власну думку, адже у кожного є факти на основі своїх вимірювань.

Повноцінну STEM-освіту з курсами робототехніки, програмування, LEGO® конструювання пропонує STEM-школа INVENTOR. Тут дитина в ігровій формі здобуде практичні знання, які легко застосувати в побуті чи в майбутній трудовій діяльності. Школа має більш ніж 20 унікальних курсів. У 28 STEM-школах INVENTOR по всій Україні діти вивчають дисципліни від програмування і математики до хімії й архітектури. Розвиток дитини залежить від її бажання, а бажання — від способу подачі знань.

10 переваг STEM-навчання

1. Інтегроване навчання за «темами», а не з предметів.
STEM-навчання поєднує в собі міждисциплінарний і проектний підхід, беручи за основу інтеграцію природничих наук в технології, інженерну творчість і математику. Навчати науці, технології, інженерного мистецтва і математики інтегровано дуже важливо, оскільки ці сфери тісно взаємопов'язані на практиці.

2. Застосування науково-технічних знань в реальному житті.
STEM-освіту за допомогою практичних занять демонструє дітям застосування науково-технічних знань в реальному житті. Діти вивчають конкретний проект, а потім власними руками створюють прототип реального продукту.
Наприклад, при знайомсті з ракетою, юні інженери дізнаються, що таке процес інженерного дизайну, кут пуску, тиск, сила протягу, сила тертя, траєкторія і координатні осі.

3. Розвиток навичок критичного мислення та вирішення проблем. Програми STEM розвивають навички критичного мислення та вирішення проблем, необхідні для подолання труднощів, з якими діти можуть зіткнутися в житті. 
Наприклад, на заняттях будують машини, потім їх тестують. Після першого тесту, діти аналізують, чому їх машина не дійшла до фінішу, усувають помилки та знову тестують модель. І так - до досягнення мети.

4. Підвищення впевненості до своїх сил. 
Створення власних продуктів, моделей, їх тестування та вдосконалення допомагає дітям не лише досягти успіху у конкретному проекті. А ще й навчитися вирішувати проблеми власними силами, стати впевненішими.

5. Активна комунікація і командна робота. 
На заняттях панує вільна атмосфера для дискусій і висловлювання думок, презентацій та розвитку.
Беручи активну участь в процесі, діти краще запам'ятовують урок.

6. Розвиток інтересу до технічних дисциплін. 
Завдання STEM-навчання в молодшій школі створюють умови для розвитку інтересу в учнів до природничих і технічних дисциплін, бо вони дуже розважальні і динамічні, і дітям ніколи нудьгувати.

7. Креативні та інноваційні підходи до проектів. 
STEM навчання складається з шести етапів: питання/завдання, обговорення, дизайн, будова, тестування і розвиток. Ці етапи - основа систематичного проектного підходу. 
Одночасне вивчення і застосування науки і технології може створити безліч нових інноваційних проектів.

8. Міст між навчанням і кар'єрою. 
За різними оцінками 9 з 10 популярних спеціальностей будуть вимагати STEM знання. Зокрема до 2018 року очікується зростання потреби в цих спеціальностях: інженери хіміки, «software» розробники, нафтові інженери, аналітики комп'ютерних систем, інженери механіки, інженери будівельники, робототехніки, інженери ядерної медицини, архітектори підводних споруд і аерокосмічні інженери.

9. Підготовка дітей до технологічних інновацій життя.
STEM програми також готують дітей до технологічно розвиненого світу. За останні 60 років, технології сильно розвинулися, з відкриття Інтернету (1960), GPS технологій (1978) до ДНК сканування (1984), і звичайно ж до IPod (2001). Сьогодні майже всі використовують IPhone та інші смартфони. Без технологій уявити наш світ на сьогоднішній день просто не можливо. Технологічний розвиток буде продовжуватися, і STEM навички є основою цього розвитку.

10. STEM як доповнення до шкільної програми. 
Програми STEM для школярів 7-14 років розраховані також на збільшення їх інтересу до своїх регулярних занять. Наприклад, на уроках фізики проходять силу тяжіння, пояснюють формулами на дошці, а при STEM-навчанні школярі запускаючи парашути, ракети або аероплани. 

Електронні ресурси:

http://btdc.org.ua/stem-osvita/

http://pedrada.com.ua/news/gruppy/zakhodi_svjata_konkursi_i_tp/stem-osvita_v_ukrayini_vid_doshkilnika_do_kompetentnogo_vipusknika/#

STEM-освіта. Режим доступу: http://iteach.com.ua/news/mass-media/?pid=2621

 

Категорія: Науково-методична діяльність | Додав: oksanochkadanilyuk
Переглядів: 478 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук