Неділя, 05.05.2024, 10:02
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Данилюк Оксани Олександрівни

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Науково-методична діяльність

Виступ на засіданні творчої групи
12.04.2021, 21:37

Відповідно до концепції Нової української школи, усе, що відбувається з дітьми в загальноосвітніх навчальних закладах, має допомогти їм стати конкурентоспроможними. Діти повинні отримувати у школі ті знання і розвивати ті уміння, які знадобляться їм у майбутньому.

Щоб цього досягти, Міністерство освіти і науки розробило десять ключових компетентностей НУШ, які ґрунтуються на “Рекомендаціях Ради Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя”. Серед них —спілкування державною та рідною мовами, іноземними мовами, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, обізнаність і самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна, математична, інформаційно-цифрова компетентності, а також розуміння природничих наук і технологій.

Умовно ці компетентності можна об’єднати в чотири основні “К”: креативність, критичне мислення, комунікація і командна робота. Якщо випускнику школи притаманні дані уміння, то його вчителям безперечно вдалося виховати справжнього лідера.

Вчителям англійської мови здобувати  ці навички та розвивати їх у своїх учнях на уроках  допомагає освітня платформа від Британської Ради. Політика Британської Ради – рівні можливості для всіх, доступність, інклюзивність та абсолютна підтримка та довіра між вчителем і учнем. У результаті таких відносин формуються креативні, готові працювати в команді і критично мислити, лідери.

Отож, сьогодні поговоримо про виховання лідерів. Лідером не завжди буває той, у кого видатні природні здібності і надвисоке IQ. Лідер – це людина, яка володіє хорошою інтуїцією, комунікабельністю і проникливістю. Існує ряд якостей, які приписують людині-лідеру. Пропоную озвучити їх:

Л - лояльність

І - ініціативність

Д – допитливість, доцільність

Е - ерудованість

Р – раціональність, рішучість

Справжній лідер повинен вміти створити позитивну атмосферу у своїй команді, а для цього йому треба допомогти її учасникам якомога більше дізнатися один про одного.

 

Вправа «Крапельки дощу»

            Мета: більше дізнатися один про одного.

                                                                    Хід вправи:

             Зі словами «Крапельки дощу потрапили на …»  звучить висловлювання, якщо воно стосується вас, то ви підіймаєте символічні парасольки.

 

Запитання: Крапельки дощу потрапили …

… на тих, хто любить котів;

… на тих, у кого світле волосся;

… на тих, у чиєму імені є літера А;

… на тих, хто любить посміхатися;

… на тих, хто пив вранці чай;

… на тих, хто любить морозиво;

… на тих, хто обожнює дощ.

                  Важливо, щоб лідер не просто керував командою, а сам був прикладом для усіх учасників. Пропоную виконати наступну вправу.

Вправа «Настрій»

         Учасники гри почергово говорять, на яку пору року, природне явище чи погоду схожий їхній сьогоднішній настрій. Порівняння починає тренер: «Мій настрій схожий на білу пухнасту хмаринку, а твій?». Гра проводиться по колу. Тренер узагальнює, який сьогодні настрій у групі / класі /команді.

Завдання справжнього лідера – навчити усіх учасників взаємодіяти і співпрацювати. Послухайте притчу «Кожен чи ніхто».

Є четверо людей, яких звуть Кожен, Хтось, Будь-хто та Ніхто. Була важлива робота, яку необхідно було виконати, і Кожного попросили її виконати.

Кожен був переконаний, що Хтось її може виконати. Будь-хто міг би її виконати, та не виконав Ніхто.

Хтось розсердився через це, бо це була робота Кожного. Ніхто не усвідомив, що Кожен звинуватив Когось, коли Ніхто не зробив того, що Будь-хто міг зробити.

Важливо пам’ятати, що результат твоєї роботи може стати подальшим успіхом для усієї команди, або навпаки – привести усіх до невдачі.

Пропоную виконати вправу «Будівники». Учасники стають в одну лінію. Ведучий пропонує уявити і показати мімікою та рухами, як передаєш сусіду:

  • чашку з водою
  • важкий мішок з цементом
  • легкий пензлик
  • цеглу
  • величезний важкий куб
  • льодяну бурульку
  • гарячу картоплину

Якщо проаналізувати цитати про лідерство успішних жінок та чоловіків, то можна прослідкувати, що жінки поєднують емоційну і практичну сторони лідерства, а чоловіки здебільшого керуються холодним розумом і раціональністю.

«Щоб керувати собою, використовуйте голову. Для управління іншими використовуйте серце ».

Елеонора Рузвельт, екс-перша леді США

Вправа «Асоціації» допомагає кожному учаснику прояснити для себе значення слова «команда» і переконатися, якими цікавими і несподіваними можуть бути погляди усіх членів команди. Візьміть ручки і папір, послухайте моє запитання і запишіть перший образ, який спав вам на думку:

  • якщо команда – це споруда, то вона …
  • якщо команда – це колір, то вона …
  • якщо команда – це музика, то вона …
  • якщо команда – це геометрична фігура, то вона …
  • якщо команда – це назва фільму, то вона …
  • якщо команда – це настрій, то вона…

Озвучування та обговорення відповідей учасників.

Ми вже згадували, що чоловіки-лідери здебільшого керуються холодним розумом і раціональністю. Стів Джобс , засновник компанії «Apple» стверджував:

«Лідер веде людей туди, куди вони хочуть йти. Видатний лідер - туди, куди вони не обов'язково хочуть йти, але де обов'язково хочуть опинитися ».

Вправа «Чим багаті тим і раді»

Цілі: - виявлення і застосування власних особистісних ресурсів;

Розмір групи: оптимальна кількість учасників 8-15 осіб.

Тривалість: 30хвилин – гра, 10 хвилин – обговорення.

Хід роботи:

Уявіть собі, що ви гуляєте по закинутому та спустошеному старому місті, раптом бачите занедбаний старий маленький магазин. Ви заходите туди і  розумієте, що магазин чарівний. Тут продаються особисті якості та здібності. Але за все потрібно платити.

Ви віддаєте власнику магазину те, що вам не потрібно, в обмін на те, що вам необхідно. Він може пропонувати вам щось своє в обмін на те, що у вас є.

Крок 1. Створіть список, в якому перераховано те, що вам подобається робити, наприклад: спілкуватись із людьми, писати, продавати, заробляти гроші, керувати тощо.

Крок 2. Виберіть із переліченого те, до чого ставитесь із пристрастю. Що для вас найважливіше, без чого ви би не змогли?

Крок 3. Визначте якості, здібності (достоїнства), необхідні, щоб робити те, про що мрієте. Для кожного пункту вашого списку улюблених справ виберіть три якості. Наприклад, Люди, які мають дар переконувати, досягають успіху у торгівлі. Вміння аналізувати та бачити закономірності у хаосі – безцінне для журналіста та дослідника.

Крок 4. Визначте що вам не подобається робити чи до чого ви байдужі. Визначте якості, навики та здібності, які потрібні для цього. Це ваша валюта. Це те, з чим не шкода розлучатись. Віддайте це продавцю, в обмін на потрібне вам.

Але зважайте: продавець може торгуватись, ви повинні домовитись із ним.

Завершення: обговорення вправи. Питання: Чим закінчились переговори із продавцем? Чи все необхідне ви придбали, а непотрібне продали? Які відчуття виникали у ході продажу непотрібного? Із чим ви залишились?

Крок 1

Крок 2

Крок 3

Крок 4

Мої вподобання

Моя пристрасть …

Я жити не можу без …

Здібності, які необхідні для моєї мрії: …

Мені не подобається в мені …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навколо поняття лідерства крутяться різноманітні міфи. А щоб стати справжнім лідером  потрібно перестати вірити, що справжні лідери володіють виключно позитивними якостями. Отож, 7 міфів про лідерство.

1. Всі менеджери є лідерами

Насправді: деякі менеджери здатні вести за собою людей, інші – ні. У менеджерів добре розвинені комунікативні навички, вони здатні організувати робочий процес. Вони наймають людей на роботу. Але якщо вони не здатні виявити кращих співробітників, постійно вдосконалювати роботу організації, розвивати своїх співробітників, то лідерами вони не стануть. Лідерство передбачає сприятливі зміни, постійне вдосконалення і розвиток.

2. Деякі люди народжені бути лідерами

Насправді: навіть той, у кого є схильність до лідерства, зобов’язаний оволодіти навичками керівництва. У дитини може бути схильність до баскетболу, але якщо він не буде старанно тренуватися, навряд чи він стане відмінним баскетболістом.

3. У лідера завжди є правильні відповіді

Насправді: лідери вміють ставити правильні питання і знають, де шукати підходящі відповіді. Якщо люди з вашої компанії постійно звертаються до вас з питаннями, на які вони могли б знайти відповіді самостійно, пам’ятайте, що ви позбавляєте їх можливості «включити мізки і подумати». Якщо дати людині рибу – вона буде сита один день. А якщо дати вудку – вона буде сита все життя.
Лідери знають не «відповіді абсолютно на всі питання», вони просто знають, де їх шукати.

4. Щоб бути лідером, вам потрібна висока посада

Насправді: щоб вести за собою людей, вам потрібно тільки знати, коли краще всього це зробити і як це зробити. І, найголовніше, ви повинні бути здатні нести відповідальність за себе та інших людей. Лідер завжди робить життя людей кращим. В успішних організаціях будь-який співробітник здатний нести відповідальність, навіть якщо його посада невисока.

5. Лідери роблять все самостійно

Насправді: лідер здатний мотивувати на роботу себе і свою команду. Якщо у лідера є величезне бажання працювати над завданням, але він не може «заразити» тим же поривом свою команду – він не справжній лідер. Цим лідер відрізняється від менеджера: менеджер, як правило, зосереджений на завданню, а лідер може зробити так, щоб зосереджений був не тільки він сам, але і люди в його команді.

6. Лідерство – це амбіції

Насправді: лідерство – це вміння і бажання приносити користь людям. Якщо те, що ви робите, приносить користь іншим – клієнтам, колегам, постачальникам, суспільству в цілому, – вас дійсно можна назвати справжнім лідером.

7. Лідером може стати будь-хто

Насправді: лідером може стати тільки той, хто хоче стати лідером. Ви не можете примусити людину керувати, якщо вона сама того не бажає. Ви можете привести коня до води, але ви не можете змусити його пити. Окрім таланту і здібностей, необхідно ще й прагнення.

         Майбутніх лідерів виховуємо саме ми, вчителі. Серед величезного розмаїття вправ і методів, ми маємо обирати такі, щоб навчати своїх вихованців критично мислити, бути толерантними і вміти співпрацювати. Пропоную вашій увазі притчу про роль вчителя у вихованні і формуванні майбутніх лідерів.

«Якщо не Я, то хто?»

Одного разу людям довелося розбирати величезні завали каміння, які закривали дорогу до цілющого водного джерела. Каміння було важким і гострим, воно до крові кололо і дряпало руки, тому люди намагалися вхопити малі й округлі камінчики, щоб було легше носити. І лише один чоловік щоразу обирав найважче і найнезручніше каміння. Ніс його, напружуючи всі свої сили, навіть інколи здавалося, що він от-от упаде. Але після недовгого відпочинку, він знову і знову робив так самою. Товариші запитали його: «Для чого ти працюєш так важко? Можна ж брати і маленькі каміння». Здивовано подивившись на них, чоловік відповів: «Але ж каміння все одно треба переносити все, бо інакше ми не доберемося до води! І чим швидше ми розгребемо велике каміння, тим легше ми зробимо собі. Отже, хтось все одно має взяти на себе важку роботу, тож нехай це буду Я!!!».

Праця вчителя нелегка і не кожному під силу, але саме від вчителів залежить майбутнє нації.

 

Категорія: Науково-методична діяльність | Додав: oksanochkadanilyuk
Переглядів: 118 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук