Неділя, 19.05.2024, 06:04
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Данилюк Оксани Олександрівни

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Виховна робота

День Цивільного захисту
[ Викачати з сервера (83.5 Kb) ] 30.10.2015, 00:43

ДЕНЬ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ

 КЗ «Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради»

29 квітня 2015 року

6 – Б клас (підготувала і провела класний керівник: Данилюк О.О.)

Тема: «Небезпеки повсякденного життя. Дії учнів під час їх виникнення.

Моделювання допомоги при попаданні на тіло хімічних речовин.»

Мета: 

  • узагальнити, систематизувати і поглибити знання учнів про основні небезпечні фактори, що виникають у повсякденному житті: при користуванні електроприладами і газом, при поводженні з небезпечними речовинами побутової хімії, про причини та умови виникнення пожежі, причини нещасних випадків на автотранспорті;
  • навчати учнів застосовувати отримані знання в практичній діяльності;
  • розвивати навички зі збереження здоров’я та життя;
  • виховувати в учнів дбайливе ставлення до власного здоров’я і життя та здоров’я і життя людей, які їх оточують.

Вступ

Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій.

Щодня в світі фіксуються тисячі подій, при яких відбувається порушення нормальних умов життя і діяльності людей і які можуть призвести або призводять до загибелі людей та до значних матеріальних втрат. Такі події називаються надзвичайними ситуаціями.

Засоби масової інформації, як правило, привертають увагу громадськості до надзвичайних ситуацій, особливо коли вони призвели або можуть призвести до великої кількості жертв, становлять загрозу нормальному життю і діяльності груп людей, цілих регіонів чи навіть країн. Майже жодне газетне видання, жоден випуск радіо або телевізійних новин не виходить без таких повідомлень.

Загальні ознаки НС:

  • загроза загибелі людей чи значне погіршення умов їх життєдіяльності;
  • заподіяння економічних збитків;
  • істотне погіршення стану довкілля.

До надзвичайних ситуацій, як правило, призводять аварії, катастрофи, стихійні лиха та інші події, такі як епідемії, терористичні акти, збройні конфлікти тощо.

Рівні НС:

Від кількості людей, які загинули, розрізняють чотири рівні надзвичайних ситуацій: загальнодержавний, регіональний, місцевий, об'єктовий.

Обов’язки учнів щодо вивчення основ цивільного захисту:

1. Сумлінно вивчати тематичний зміст ц.о. та  вміло використовувати на практиці.

2. Надавати ПМД в н .с .потерпілим.

3. Вміти користуватися всіма засобами індивідуального та колективного захисту.

Вправа «Асоціативний кущ»:

назвати асоціації до виразу «надзвичайна ситуація»

Словник термінів

Евакуація — процес виведення населення і життєважливих ресурсів першої необхідності з території можливої загрози від катастрофи чи воєнного конфлікту. Від латин. evacuo — спорожнюю).

Бомбосхо́вище - захисна споруда, об'єкт цивільної оборони, служить для захисту людей від авіабомб і артилерійських снарядів, уламків зруйнованих будівель і згубної дії отруйних газів.

Бомбосховища були широко поширені в період Другої світової війни. Окрім спеціально побудованих бомбосховищ та пристосованих під захисну споруду підвалів, в деяких великих містах в якості бомбосховищ використовувалися приміщення метрополітена.

Екстрена "валіза" - це узагальнена назва базового набору речей, які можуть вам знадобитися в будь-якій екстреній ситуації. Цивільна екстрена "валіза", як правило, - це укомплектований рюкзак об'ємом від 30 літрів, в якому знаходиться мінімальний набір одягу, предмети гігієни, медикаменти, інструменти, предмети самооборони і продукти харчування. Всі речі повинні бути новими (періодично їх потрібно оновлювати) і не мають використовуватися в повсякденному побуті. Така "валіза" призначена тільки для одного - максимально швидкої евакуації з небезпечної зони. Небезпечною зоною може бути землетрус, потоп, пожежа, погана криміногенна обстановка, епіцентр військових дій і так далі. Такий рюкзак повинен бути в кожній родині.

Повідомлення теми і мети уроку:

Леонардо да Вінчі написав:                  «Пам’ятай! Життя є дар,

                                                                 І той, хто його не цінує,

                                                                 Цього дарунку не заслуговує».

І, дійсно, найцінніше, що є у людини – це її життя. Воно дається їй тільки раз і кожній своє і його не можна прожити двічі. Отож, життя своє потрібно любити, цінувати і боронити від усього лихого. І в цьому вам допоможуть знання правил безпеки життєдіяльності. Наша тема сьогодні: «Небезпеки повсякденного життя. Дії учнів під час їх виникнення».

Повторення основних правил безпеки

1 завдання: «Далі, далі, далі…». Дати відповіді на запитання.

1. Де на нас чатує небезпека?  (кухня, кімната, двір, сходи, вулиця, підвал …).

2. Чи можна гасити електроприлади водою?  (Так, якщо вони знеструмлені).

3. Чи небезпечні отрутохімікати для здоров’я людини?  (Так).

4. Як слід пересуватися у приміщенні під час пожежі?  (Поповзом).

5. Що слід зробити спершу, щоб надати допомогу постраждалому від електричного струму?  (Звільнити від дії електричного струму).

6. Від чого залежить безпека пішоходів, пасажирів, водіїв та інших учасників дорожнього руху?   (Від знання і додержання правил дорожнього руху).

7. Як можна проходити проїжджу частину?   (Підземним і надземним переходами).

8.Що треба робити, коли ви почули у приміщенні запах газу? (відкрити вікна, не включати світло, не запалювати сірники).

9. Назвіть найдоступніші засоби гасіння пожежі. (Пісок, вода, земля, сніг …).

10. Які аварійні служби ви знаєте і їх № телефонів? (101 – пожежна безпека,

102 – міліція, 103 – швидка допомога, 104 – газова служба).

11. Що слід робити, коли ви побачили ДТП?  (Викликати швидку допомогу).

12. Які небезпечні речовини побутової хімії ви знаєте? (Мийні засоби, дезодоранти, лаки, фарби, …).

13. Назвіть небезпечні місця в школі.  (Їдальня, сходи, двір, спорт площадка).

Правила електробезпеки

1. Користуйся справними електроприладами.

2. Не доторкайся до ввімкненого приладу мокрими руками.

3.Не користуйся саморобними електроприладами, а також приладами з оголеними кінцями замість вилок.

4. Про помічені неполадки в електроприладах, оголені й погано ізольовані проводи негайно повідомляй старшим.

5. Стеж, щоб на електроприлади не потрапляла вода.

Правила газобезпеки

1. Якщо конфорка погасла, не запалюй її.

2. Вимкни конфорки газової плити і перекрий газовий кран на трубі.

3. Не включай світло, електроприлади.

4. Відчини вікна, двері, щоб провітрити приміщення.

5. Вийди з квартири, повідом дорослих і від сусідів виклич аварійну газову службу за телефоном 104.

Основні чинники виникнення пожежі у будинках:

несправність електроустаткування, неправильна експлуатація газових плит, вмикання до однієї розетки кількох електроприладів, ігри дітей з вогнем, несправність електропроводки, куріння у ліжку …

Надаючи допомогу людині, на якій загорівся одяг, необхідно:

не дозволяти потерпілому бігти, а повалити на землю і покачати його, накинути на нього цупку тканину, або мокру ковдру, не зривати з обпаленого тіла одяг, а акуратно розрізати його, на опік накласти суху чисту повязку.

Які ви знаєте засоби пожежогасіння? (вода, пісок, сніг, вогнегасник)

Вправа «Прес» (робота з прислів’ями)

Завдання: зібрати відповідні розрізані частинки прислів’їв, пояснити їх зміст:

  • Вітер – рідний брат вогню.
  • Вогонь – добрий слуга, але поганий хазяїн.

Повторення правил дорожньої безпеки. Гра «Дуель»

Якщо правильна відповідь відповідаєте «так», якщо неправильна – «ні».

1. Чи можна перебігати дорогу перед машинами, що рухаються?  (ні).

2. Переходити дорогу потрібно на червоне світло світлофора.  (ні).

3. Не можна гратися на дорозі в ігри.  (так).

4. Не можна виходити на дорогу із – за машин, що стоять.  (так).

5. Не можна ходити тротуарами чи пішохідними доріжками.  (ні).

6. Переходь дорогу лише у дозволених місцях.  (так).

7. Не можна переходити дорогу на зелене світло світлофора.  (ні).

8. На пішохідних доріжках тримайся правої сторони.  (так).

Небезпека повсякденного життя

Косметика. До складу таких косметичних засобів, як одеколони, лосьйони, відновники для волосся, входить винний спирт, а ще етиловий алкоголь, які надають дуже токсичний вплив на нервову систему людини. Якщо вони потрапили всередину, вам це загрожує порушенням дихання та серцевої діяльності, алкогольним отруєнням і розладом роботи шлунково-кишкового тракту.

 

Отруєння лакофарбовими випарами. Отруєння - це хворобливий стан, що викликається  кщо потрапили в організм отруйні речовини. Токсичні речовини потрапляють в організм через травну систему, шкіру, а також дихальні шляхи. Отруєння лакофарбовими випарами - одні з найбільш частих. Речовини, які їх викликають, відносять до першого, найбільш небезпечного класу хімічних сполук.

Ці отрути потрапляють в організм через дихальні шляхи при проведенні малярних робіт у непровітрюваних приміщеннях, при недотриманні техніки безпеки.

Якщо людина надихалася випарами від ацетону, лаків, фарб, розчинників, потрібно якомога швидше вивести або винести її на свіже повітря, якщо це неможливо, потрібно відкрити всі вікна. Після необхідно зняти «заражений» одяг і обмити чистою водою відкриті ділянки тіла. При втраті або зміні свідомості, появі кашлю, блювоти, слинотечі, судом потрібно терміново викликати «швидку».

Для попередження отруєння лакофарбовими випарами під час малярних робіт необхідно використовувати рукавички, маску, окуляри, герметичний спецодяг, не пити і не їсти в цьому приміщенні, після закінчення фарбування потрібно ретельно вимити руки і випрати одяг.

У приміщенні, де ведуться роботи, необхідно забезпечити доступ свіжого повітря. У разі попадання лаків або фарби на шкіру, необхідно негайно їх видалити, використовуючи відповідні розчинники або мильну воду.

Лікарські засоби. Особливо небезпечні дитячі отруєння у віці до 5 років, коли діти, приваблені зовнішнім виглядом ліків або їх упа­ковки, ковтають яскраво забарвлені таблетки, нерідко вкриті цукром.

Незалежно від того, чим викликане отруєння, необхідно:
1. Вивести отруту із організму потерпілого.
2. Знешкодити, нейтралізувати частину отрути, що пот­рапила в кров.

Отруту, що потрапила а організм через рот, виводять за допомогою промивання шлунка. Для цього треба дати хворому випити 1,5 л води і викликати блювоту, подразнюючи паль­цем або кінчиком ложки зів або корінь язика. Причому про­мивання шлунку треба робити навіть через кілька годин після отруєння.

 

Кімнатні рослини. У наш час, коли екологія залишає бажати кращого, все більшої популярності отримують кімнатні рослини. Ці милі квіти створюють позитивний настрій своєю красою, очищають забруднене повітря, зволожують, позбавляють від багатьох мікробів. Але серед кімнатних рослин є також шкідливі.

Наприклад, чудова монстера може призвести до отруєння, якщо дитина потягне в рот шматочок листочка. Якщо при пересадці потрапить на шкіру сік рослини, то він може викликати набряк. Це не означає, що такі розкішні квіти не можна тримати в приміщенні. Але усім варто знати про їх особливості, щоб отримати максимальну користь від кімнатних красенів і захистити себе і сім'ю від неприємних несподіванок.

При ураженні шкіри необхідно промити пош­коджені ділянки водою з милом. Потім протерти розчином марганцівки і накласти засіб проти опіків.

Захищаємося від комарів.   Дітей ці комахи кусають набагато частіше, ніж дорослих. Засобів проти них сьогодні чимало, і діляться вони на два види - репеленти (це ті, які відлякують комах) і фуміганти (препарати, що вбивають комах).

Кілька основних правил:

  • Щоб уникнути небажаної реакції випробуйте засіб на невеликій ділянці шкіри.
  • Не варто втирати в шкіру креми, наносьте їх на поверхню.
  • Уникайте області навколо очей, рота і носа.
  • Не наносити засіб на пошкоджені ділянки шкіри.
  • Руки дитини краще не обробляти, адже вона може потягнути їх в рот.
  • Не наносьте надмірну кількість і не повторюйте обробки занадто часто, так можна отримати отруєння.
  • Використовуйте репеленти тільки при реальній загрозі, тобто при безпосередніх контактах з комахами, а не «на всякий випадок».
  • На одязі репелент продовжує бути активним до одного-двох тижнів (при намоканні активність знижується, при пранні закінчується).
  • Після приходу додому неодмінно змийте засіб водою з милом, залишатися на шкірі довго воно не повинно.

Натуральні репеленти.  Існує безліч натуральних засобів, які здатні відлякати своїм запахом мошку і комарів. Мова – про ефірні олії гвоздики, лаванди, герані, евкаліпту, валеріани. Нанесіть їх на одяг, нанесіть на волосся, зап’ястя, фіранки, одвірок, віконну раму перед сном.

Отруєння засобами побутової хімії. Правильне використання препаратів побутової хімії зазвичай не викликає гострих отруєнь. Отруєння можливі внаслідок неправильного застосування певного хімічного препарату і недотримання інструкції виробника. В такому випадку багато речовини можуть викликати алергію.

Пральний порошок і миючі засоби - дуже шкідливі речовини. В препаратах побутової хімії міститься багато шкідливих речовин. Наприклад, при використанні засобів для чищення ван утворюються шкідливі лужні гази (аміак), що викликають сильне роздратування і нудоту. Крім того, у чутливих людей аміак може викликати кропивницю. Тому ці засоби слід застосовувати тільки в добре провітрюваних приміщеннях.

Занадто велика концентрація шкідливих речовин (наприклад, що містяться в деяких засоби для виведення плям або засоби для чищення килимів) в непровітрюваному приміщенні може викликати почервоніння шкіри, нудоту і запаморочення.

Небезпека задухи. Якщо дитина випадково вип'є трохи рідини для миття рук, то може з'явитися нудота і блювота, це не являє небезпеки для життя дитини. Однак піна, що утворюється в порожнині рота і в шлунку, може потрапити в дихальні шляхи і з'явитися причиною задухи.

Бажано самостійно нічого не робити, тому що безграмотними діями можна завдати ще більшої шкоди. Терміново зателефонуйте в швидку, відділення токсикології або реанімацію.

Моделювання допомоги при попаданні на тіло хімічних речовин

  1. Щоб знешкодити зі шкіри засіб, який містить луг (засоби, що позбавляють від іржі) потрібно: а) уражену частину тіла промити проточною водою; б) нейтралізувати розчином (1 чайна ложка оцтової кислоти на 1 склянку води).
  2. Щоб знешкодити зі шкіри засіб, який містить кислоту (миючі засоби) потрібно: а) уражену частину тіла промити проточною водою; б) нейтралізувати розчином (1 чайна ложка соди на 1 склянку води).

Раніше за шкідливу професію видавали молоко. Але цей продукт навряд чи може нейтралізувати всі отрути і токсини, які потрапляють в організм.

Здатність виводити шкідливі речовини з організму має морська капуста. Нейтралізувати шкідливі речовини допомагає клітковина, яка міститься в більшості овочів і фруктів. В цьому відношенні справді унікальними властивостями володіє буряк. І нарешті картопля, зварена в шкірці. А ще: виноград, петрушка, зелений час, часник, броколі, кунжутне насіння.

 

Категорія: Виховна робота | Додав: oksanochkadanilyuk
Переглядів: 413 | Завантажень: 15 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук